Field target; Kbh/Sjælland?

Går du på jagt med et, eller har du bare en seriøs interesse i luftvåbenteknik er dette stedet.
Besvar
Navarone
Newbie
Newbie
Interesser: Luftriffel
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 9 times

Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Navarone » 8. feb 2018, 22:15

Hej

Jeg har tidligere haft PCP riffel, men blev træt af slanger og fittings og pumper og skidt og møg, så nu overvejer jeg at købe et simpelt luftgevær med en god gammeldags fjeder. Mine tanker går i retning af HW97, LGU, AirKing, Pro Sport eller TX200, og da jeg ikke har våbentilladelse må det blive en .177'er. Så langt så godt.

Problemet er bare, at jeg bor midt i Kbh, hvor mulighederne for at skyde ikke er helt optimale. Og nu har jeg kigget mig lidt omkring for at se hvorvidt der skulle eksistere en klub, eller andet fællesskab, omkring field target. Jeg har forstået, at det er en rimelig stor sport i Storbritannien, det øvrige Europa og USA, men det er sørgeligt lidt, jeg har kunnet finde her i DK. Det ser ud til, at der blev startet en forening for nogle år siden, men den synes at være helt inaktiv nu.

Det er korte af det lange er, at jeg vil høre, om der i dette forum skulle være nogen med kendskab til en klub der dyrker field target eller anden form for præcisionsskydning ud over almindelig baneskydning? For min skyld behøver det ikke at være i officielt foreningsregi, bare man af og til kan samles nogle stykker omkring interessen for luftrifler. Samtidig ville det være fedt, hvis der er nogen der har kendskab til lokaliteter, hvor der er mulighed for at skyde.

I er velkomne til at smide et indlæg eller kontakte mig i indbakken...

VH
Navarone

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 24 times
Been thanked: 6 times

Re: Field target; Kbh/Sjælland?

Indlæg af Elvisch » 12. feb 2018, 21:02

Følger lige :)

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 393 times

Indlæg af Sort » 12. feb 2018, 22:16

FT døde stortset med den nye bekendtgørelse, skytteforeningernes "initiativ" på området var nådesstødet, fordi man insisterede på at lave egne energibegrænsninger og stortset udelukke privatejede våben.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Navarone
Newbie
Newbie
Interesser: Luftriffel
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 9 times

Indlæg af Navarone » 15. feb 2018, 00:14

Ok, det lyder som om, at den danske hængerøv har slået til igen!

Det ser ellers ud til at folk hygger sig til de der FT sessioner. Ærgerligt, at DK har meldt sig ud! Men hvis der er nogle interesserede, hvor lille segmentet end måtte være, så skulle det vel være muligt at få et eller andet op at stå?

Altså, jeg havde tidligere en PCP i .22 cal, men solgte, dels af mangel på skydeterræn dels fordi .22'erne blev ulovlige. Jeg skød meget med krudt som dreng, og var endda mester i min landsdel flere gange, men i dag har egentlig ikke brug for at det skal buldre og brage. Jeg kan bare lide at have godt stykke håndværk mellem hænderne, om det så er et luftgevær. Og efterhånden tror jeg, at jeg hælder mest til en Walther LGU.

Men det ville være sjovt at komme ud og skyde i selskab med andre. Så hvis der er interesserede der læser, må de gerne melde sig på banen. det største problem er vel at finde et egnet terræn. Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre at låne en skovkrog af en bondemand, eller noget i den retning? Ideer/tips modtages...

Pt kigger jeg iøvrigt på fritidsboliger, og hvis det alligevel skal være, så tænke jeg, at grunden samtidig lige så godt kunne være stor nok til, at der kunne skydes til måls, uden at naboerne følte sig generet. Nå, jeg må lige se, hvad der kan lade sig gøre, så desværre kan jeg ikke love at stille med en skydebane lige foreløbig.

Brugeravatar
Sort
Platin Member
Platin Member
Interesser: Kværulanteri og luftvåben
Geografisk sted: Aalborg Ø
Has thanked: 28 times
Been thanked: 393 times

Indlæg af Sort » 20. feb 2018, 20:12

Jeg vill da gerne ud at skyde noget FT, men min egen have er nok lige det mindste til at invitere folk hjem i.

Glæden var jo i gamle dage at vi kunne skyde ret frit med vores våben og derfor var det egentligt bare et spørgsmål om plads og tid. Nuskal der jo jagttegn, jagtegnet areal og muligvis noget forsikring, uddannet banepersonale og tilladelse til, hvis det hele skal gå efter bogen.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!

Elvisch
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Luftskydning lerdueskydning
Geografisk sted: Kbh NV
Has thanked: 24 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Elvisch » 25. feb 2018, 20:05

Så er der endelig landet kanoner i skabet og jeg er klar til at skyde, mangler bare et sted i nærheden af KBH til det, så jeg er åben for det hele :)

Besvar